اخبار گراشی ها

ساخت وبلاگ

هفت‌برکه: تازه‌ترین تک‌آهنگ عباس امانی با نام «گزارش حادثه» منتشر شد.

عباس امانی خواننده موسیقی پاپ و راک گراش، در تازه‌ترین اثر خود، غزلی روایی را برای خواندن انتخاب کرده است. این ترانه سروده‌ی مهدی فرجی، غزل‌سرای نام‌آشنای تهرانی است. همانند دیگر کارهای امانی، ابوالحسن حسینی «گزارش حادثه» را تنظیم کرده است. حسینی نوازندگی پیانوی آهنگ را نیز انجام داده است.

«گزارش حادثه» در استودیوی پارسینای گراش ضبط شده است.

عباس امانی از آغاز کار بر روی یک آهنگ گراشی نیز خبر داد که قرار است به زودی به همراه موزیک‌ویدیو منتشر شود.

http://www.gerishna.com/wp-content/uploads/2016/05/Abbas-Amani95-Gozaresh-Hadeseh-.mp3

Abbas Amani

حتّی درست تا لب ریل قطار رفت‌

ترسید شاعرانه نمیرد، کنار رفت‌

برگشت پشت پنجره‌ی خانه‌اش نشست‌

یک دور مثل باد دقیقه شمار رفت‌

ـ من اینهمه مداد و ورق نفله کرده‌ام

در بیست و چند سال که بر یک مدار رفت‌

تقویم را ورق زد دنبال بچگی‌ش

حتی سراغ آلبومش چند بار رفت‌

لحظه به لحظه عقربه‌ها تندتر شدند

ساعت چهار آمد، ساعت چهار رفت‌

حتی غروب آمد، حتی غروب رفت‌

حتی بهار آمد، حتی بهار رفت‌

از صندلی بلند شد و مشت زد به میز

فرصت نشد قبول کند، زیر بار رفت

‌فردا درست ساعت نه‌ … روزنامه ها؛

یک شاعر روانی زیر قطار رفت‌

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 284 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:46

هفت‌برکه (گریشنا): فرماندار گراش به منظور تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرستان، از پروژه ساخت خانه عالم بخش ارد بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت آن قرار گرفت.

به گزارش دفتر فرماندار؛ اصغر فرودی با بیان این که اجرای طرح‌های عمرانی نیازمند جذب اعتبارات دولتی است، اظهار داشت: «سه باب خانه عالم با پیشرفت ۷۵ درصدی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان و زیربنای ۱۰۰ متر مربع از محل بودجه‌های دولتی در بخش ارد و دهستان‌های فداغ و خلیلی در حال ساخت است که امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.»

وی بر لزوم همکاری خیرین در ساخت خانه عالم در روستاهای محروم شهرستان تاکید کرد و افزود: «ساخت خانه عالم و توجه به حضور روحانی در روستا و تشریح مسائل دینی و اخلاقی برای جوانان و ترویج فرهنگ معنوی در جامعه ضروری است.» فرودی با بیان این که ساخت خانه عالم در واقع هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان ساخت: «ساخت خانه عالم حضور روحانیون در روستاها را بیشتر خواهد کرد و باعث افزایش آگاهی مردم در جامعه می‌شود.»

اصغر فرودی در این بازدید از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت و خواستار تسریع در اجرای این پروژه شد.

farmandari14

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 228 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:46

هفت‌برکه (گریشنا): شهر گراش آماده می‌شود که در شب میلاد امام زمان (عج) از مجتبی فردفانی استقبال کند.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه اصغر فرودی فرماندار گراش در پیامی افتخارآفرینی فردفانی به مردم متدین شهرستان گراش تبریک گفت. قاسم فرسوده معاون فرماندار گراش نیز خبر داد مراسم استقبال ساعت ۶ روز شنبه اول خردادماه برگزار می‌شود.

با هماهنگی انجام شده استقبال مردمی روبه‌روی شهرداری گراش انجام می‌شود و بعد از حرکت از داخل شهر مجتبی فردفانی و همراهان برای ادای احترام به گلزار شهدای ناساگ می‌روند. مراسم نهایی نیز تا پیش از اذان مغرب در حسینیه اعظم برگزار می‌شود.

دیدار شرکت کنندگان در سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و جامعه قرآنی کشور

دیدار شرکت کنندگان در سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و جامعه قرآنی کشور

متن پیام فرماندار گراش به این مناسبت:

باسمه تعالی

مایه مباهات و سرور است که  برادر ارجمند جناب آقای مجتبی فردفانی  حافظ برجسته قرآن مجید از فرزندان دیار گراش سرافراز توانست به عنوان نماینده و سفیر شایسته ملت بزرگ ایران در بین نمایندگان ۷۵ کشور جهان مقام نخست سی و سومین  دوره مسابقات بین المللی حفظ قرآن مجید را به خود اختصاص دهد و بار دیگر صبغه دین پروری، قرآن پژوهی و استعداد ایرانیان را متجلی سازد.

جا دارد درخشش باشکوه، افتخارآفرین و پرعظمت این تربیت یافته مکتب قرآن در عرصه جهانی به ملت مسلمان ایران اسلامی ، مردم متدین شهرستان گراش، مربیان و خانواده گرامی تبریک عرض نمایم.

اصغر فرودی – فرماندار شهرستان گراش

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 212 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:46

هفت برکه (گریشنا): خودپرداز بانک شهر، روبه‌روی شهرداری و کنار مسجد کمیل، احداث شد.

به گزارش خبرنگار هفت برکه: صبح امروز، سی‌ام اردیبهشت ماه این خودپرداز با گرفتن مجوز احداث از شورای ترافیک شهرستان، جنب شهرداری نصب و آماده‌ی بهره‌برداری شد. رحمت‌الله صدیق، مسئول شعبه‌ی بانک شهر لارستان می‌گوید: با پیگیری‌های شهردار و از آن‌جایی که موقعیت فرهنگی و اقتصادی شهرستان گراش نسبت به شهرهای همجوار در سطح بالاتری قرار دارد، افتتاح دستگاه شهر نت بانک شهر در گراش برای ما در اولویت بود.

دستگاه شهر نت بانک شهر دارای چهار قابلیت خودپرداز، خودپرداخت، صدور کارت هدیه رایگان و خود بانک است. که با حضور کاربر راهنما به صورت بیست و چهار ساعته خدمات خود را ارائه می‌دهد. قرار است شهرداری شهرستان گراش تاچند روز آینده یک گراشی را به عنوان کاربر راهنما به ما معرفی کند.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این خودپرداز به افتتاح حساب بانکی در بانک شهر اقدام کنند و از خدمات آن استفاده کنند. دربخش خوددریافت افراد می‌توانند به صورت روزانه بدون حضور به بانک مبلغ دویست میلیون ریال را از خودپرداز دریافت کنند. در بخش صدور کارت هدیه؛ مراجعه‌کنندگان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز بین مبلغ سی تا پانصد هراز تومان با طراحی و تبریک نوشته‌ی دلخواه کارت هدیه صادر کنند که ارائه این خدمات به صورت رایگان است. در بخش خود بانک نیز امکان هرگونه افتتاح حساب، انتقال حساب به بانک‌های دیگر و … وجود دارد.

bank shar3

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 232 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:43

هفت برکه(گریشنا): جشن میلاد امام زمان (عج) در مسجد صاحب الزمان گراش با سخنرانی کارشناس برنامه یاد خدا برگزار می‌شود.

جشن بزرگ حضرت ولی عصر (عج) جمعه سی و یکم اردیبهشت ماه ساعت ۲۱ با همکاری هیات جوانان قمر بنی هاشم (ع) ، پایگاه مقاومت و مسجد صاحب الزمان در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار می‌شود. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا میلانی‌نژاد کارشناس برنامه یاد خدا در شبکه قرآن سیما با موضوع احوال منتظران واقعی سخنرانی می‌کند.  مداحی حاج محمد حسن عباسپور بخش دیگر این جشن میلاد است.

مسجد صاحب زمان

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 241 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:13

هفت برکه (گریشنا): اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش در دیدار با مهندس جعفری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیاز‌های جمعیت هلال احمر شهرستان را مورد پیگیری و بررسی قرار داد.
به گزارش دفتر فرمانداری، فرماندار گراش با بیان این که جمعیت هلال احمر خدمات گسترده‌ای برای نظام جمهوری اسلامی داشته است، افزود: «امدادگران جمعیت هلال احمر با عشق و ایثار و از خود گذشتگی در مواقع ضروری و بحران آمادگی خود را اعلام کردند و خدمات انسان دوستانه این نهاد مقدس همواره در کاهش حوادث و پیشگیری موثر بوده است.»
اصغر فرودی تامین امکانات و تجهیزات نجات و امداد رسانی، راه‌اندازی نمایندگی هلال احمر در بخش ارد، تخصیص اعتبارات عمرانی، تامین خودرو و کمک به کارهای فرهنگی و ورزشی وابسته به جمعیت هلال احمر شهرستان خواستار شد و افزود: «جمعیت هلال احمر گراش در مناسبت‌های مختلف با ارائه برنامه‌های فرهنگی فعالانه حضور پیدا کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد.»
وی توسعه همه جانبه زیر ساخت‌های جمعیت هلال احمر گراش را به عنوان مرکز امدادی جنوب استان فارس مطرح کرد و افزود: «پایگاه امداد بین جاده‌ای گراش یک نهاد خدمات رسان که در مواقع وقوع حوادث و تصادفات به سرعت خدمات رسانی می‌کند و جلو تلفات احتمالی را می‌گیرد که نیاز است این مرکز از نظر امکانات و نیرو انسانی تقویت شود.»
مهندس جعفری در این دیدار در جریان مشکلات و نیاز‌های جمعیت هلال احمر گراش قرار و نسبت به رفع آن قول مساعد و پیگیری داد.
اصغر فرودی، فرماندار گراش به منظور پیگیری مشکلات شهرستان در حوزه‌های مختلف در دو هفته گذشته با مدیر کل اداره ثبت احوال استان فارس، مدیر کل پست استان فارس، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس شهرک‌های صنعتی، مدیر کل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس، معاون سیاسی استانداری فارس، مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و مدیر کل دام‌پزشکی استان فارس دیدار و گفت‌وگو کرده است.

farmandari2

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 223 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:13

هفت برکه (گریشنا): شب‌های روشن و نورانی و سخنرانی‌ها و جشن‌های متعدد در گوشه گوشه شهر، نوید رسیدن نیمه شعبان و جشن میلاد را می‌دهد.

طی گفت‌وگو با روابط عمومی سازمان تبلیغات: بیشتر چراغانی‌ها و پخش شیرینی و تزیین مساجد و حسینیه‌ها به صورت مردمی و خودجوش انجام می‌شود اما سازمان تبلیغات بیشتر در بخش دعوت از مهمان‌ها و سخنران‌ها برنامه‌ریزی و فعالیت دارد.

حجت‌الاسلام محمد رضا برادران، از سخنرانان به نام که در برنامه‌ی آفتاب شرقی حضور داشته است شنبه و یک شنبه، یکم و دوم خرداد ماه در حسینیه‌ی حضرت زینب(س) سخنرانی خواهد داشت. دعای ندبه‌ی صبح روز جمعه در مسجد حضرت ولی عصر(عج) خوانده می‌شود و ساعت ۲۱ همین روز نیز محمدرضا میلانی‌نژاد، کارشناس برنامه یاد خدا در شبکه قرآن سیما با موضوع احوال منتظران واقعی در مسجد صاحب‌الزمان(عج) به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

مراسم جشن در تکیه‌ی شهدا نیز جمعه شب، سی‌ام اردیبهشت ماه تا شام و روز میلاد با حضور علاقه‌مندان به اهل‌بیت(س) در این مکان برگزار می‌شود. مسجد سیدالشهدا(ع) نیز مسولیت برگزاری احیای شب نیمه شعبان را برعهده گرفته است.

gashen1

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 264 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:13

هفت برکه(گریشنا):  کارگاه یک روزه‌ی روابط عمومی‌ها در پساخبر در سالن کنفرانس دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش: سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه کارگاه روابط عمومی با همکاری فرمانداری، موسسه فرهنگی هنری هفت برکه و روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش و با حضور مدیران و مسوولین روابط عمومی ادارات شهرستان گراش و کارکنان و مسوولین برخی خبرگزاری‌های منطقه اوز و لامرد و مهر برگزار شد.

قاسم فرسوده، معاون فرماندار شهرستان گراش با حضور در این کارگاه ضمن تبریک روز روابط عمومی و نیز اعیاد شعبانیه گفت:« روابط عمومی یعنی زبان سازمان و پل ارتباطی میان مردم و سازمان است که وظیفه انعکاس فعالیت‌های سازمان برای اطلاع عموم و بالعکس درخواست‌ها و توقعات مردم نسبت به آن سازمان را دارد.»

معاون فرماندار در ادامه افزود: «روابط عمومی‌ها علاوه بر بیان و انعکاس فعالیت‌های خوب و ارزنده، باید گاهی نقاط ضعف‌ها را نیز منعکس و بیان کنند.»

فرسوده نقش روابط عمومی را در هر اداره یک نقش اساسی دانست و خواستار توجه مسوولین و مدیران ارشد سازمان‌ها به روابط عمومی‌ها شد. و از محمد خواجه‌پور مدیر رسانه‌های موسسه هفت برکه و نیز از مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش به دلیل برگزاری کارگاه ارزشمند روابط عمومی‌ها قدردانی کرد.

در ادامه‌ی کارگاه محمد خواجه‌پور، سرپرست علمی کارگاه و نائب رییس خانه مطبوعات جنوب فارس  به بحث مبانی خبرنویسی و ارزش‌های خبری، روابط عمومی و شبکه‌های اجتماعی و اتیکت، نتیکت و آداب الکترونیکی پرداخت و به نکات کلیدی و استفاده صحیح از انواع شبکه‌های اجتماعی و نحوه کار با این شبکه‌ها اشاره و توضیحاتی ارائه داد.

ابوالحسن حسینی مدیر روابط عمومی شهرداری گراش نیز در این کارگاه و در بخش عکاسی خبری، در مورد انواع دوربین‌های دیجیتال و فن عکاسی خبری و نیز شیوه‌های صحیح کار بر روی عکس‌های خبری توضیحاتی ارائه و به سوالات شرکت کنندگان در این باره پاسخ داد.

فاطمه یوسفی، دبیر خبری سایت گریشنا  نیز در کارگاه روابط عمومی در پساخبر، درباره‌ی نگارش رسانه‌ای و پاکیزه نویسی مطالبی را بیان کرد.

مهدی خوشبخت، مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش در پایان کارگاه ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این کارگاه گفت:« در هر زمان نیاز به برگزاری کارگاه جهت توانمندسازی روابط عمومی‌ها و خبرنگاران حتی در سطح منطقه باشد، دانشکده علوم پزشکی گراش آمادگی دارد میزبانی کارگاه‌ها را به عهده بگیرد.»

در این کارگاه از سوی مدیریت روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، از محمدخواجه پور، فاطمه یوسفی، شیداشرقی از موسسه فرهنگی هنری هفت برکه و نیز از مجید محبی مسوول سایت گراش نما و فاطمه زارعی و مریم کریمی، دو دانشجوی فعال در روابط عمومی دانشکده، به پاس انعکاس اخبار دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در سایت‌های منطقه قدردانی و جوایزی به آنان اهدا شد.

karga12

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 244 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:41

هفت برکه (گریشنا): اسب‌های گراشی‌ها با حضور در مسابقه کشوری زیبایی اسبان، جام تمدن پارسه، تخت جمشید در رده‌های مختلف، مقام دوم و سوم را از آن خود کردند و به عنوان زیباترین اسب‌ها در سطح کشور انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی هیات سوارکاری گراش، بیست‌وسوم اردیبهشت ماه، داورانی از کشورهای اروپایی، زیباترین اسب‌های عرب خالص و وارداتی سراسر کشور که در این رقابت‌ها حضور داشتند را قضاوت کردند. با وجود رقابت‌ سخت و نزدیک اسب‌های گراش در رده‌ها و بخش‌های مختلف امتیاز بیشتری آوردند.

ماهور ال بری ‮ به مالکیت هادی طاهری و مهندس مهدی اندیشه در رده نریان‌های سه تا چهارسال خون خارجی (ایکاهو ) موفق به کسب مقام سوم شد. این اسب در باشگاه سوارکاری فاضل نگهداری می‌شود.
وسام الخیر به مالکیت حاج احمد فدائی و مربی‌گری مرتضی سلمانی در رده نریان‌های خالص ایرانی یک تا دو سال، مقام دوم را به دست آورد. در مزرعه تولید اسب حاج احمد فدائی از این اسب نگهداری می‌شود.
هرور به مالکیت حمید شکوهی مقام دوم نریان‌های خالص ایرانی هفت سال به بالا را از آن خود کرد. باشگاه سوارکاری رخش محل نگهداری این اسب است. مقام سوم نریان‌های خون خارجی (ایکاهو) یک تا دوسال به ورسوز به مالکیت خلیل فدائی رسید. از این اسب نیز در مزرعه تولیدی خلیل فدائی نگهداری می‌شود.
یاشار به مالکیت علی فدائی در رده نریان‌های خون خارجی (ایکاهو) زیر یک سال موفق به کسب مقام سوم شد و محل نگهداری آن مزرعه تولیدی خلیل فدائی است.

asban aseil17

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 324 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:20

هفت برکه (گریشنا): فرسوده، معاون فرماندار گراش با هدف پیگیری مشکلات حوزه دام‌پزشکی و استفاده از ظرفیت فرآورده‌های گوشتی و دام پروری شهرستان با دکتر مهندس، مدیر کل دامپزشکی استان فارس دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش دفتر فرمانداری، معاون فرماندار گراش در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان فارس با بیان این که اولویت دامپزشکی تامین گوشت سالم است، افزود: «تامین فرآورده‌های گوشتی سالم امنیت غذایی جامعه را بالا می‌برد و تغذیه مناسب باعث افزایش شاخصه‌های سلامت می‌شود.»
قاسم فرسوده، تکمیل چارت سازمانی و تامین نیرو، تخصیص اعتبار جهت تکمیل پروژه ساخت اداره دامپزشکی شهرستان و تامین نیرو نظارت و رسیدگی به وضعیت دامپزشکی در بخش ارد و بخش مرکزی را از مهم‌ترین مشکلات حوزه دامپزشکی در شهرستان گراش عنوان کرد.
وی از پیگیری و تلاش دکتر علیرضایی ریس اداره دامپزشکی شهرستان تقدیر کرد و افزود: «پروژه ساخت اداره دام پزشکی با زیر بنایی بالغ بر ۵۵۰ متر مربع با پیشرفت پنجاه درصدی با اعتبار صرف شده بالغ بر ۲۳۰ میلیون تومان در حال ساخت است که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز بتوانیم هر چه سریع‌تر این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.»
مدیر کل دامپزشکی استان فارس با تشریح اهمیت مسایل دامپزشکی و رعایت قوانین و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بر ضرورت ساخت و راه اندازی سردخانه در محل کشتارگاه تاکید کرد.
دکتر مهندس در این سفر از ساختمان نیمه تمام اداره دامپزشکی شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت. در این جلسه مسایل و مشکلات حوزه دامپزشکی مورد بررسی قرار گرفت و مدیر کل نسبت به تامین نیرو و تخصیص اعتبار قول مساعد و همکاری داد.

دکتر علی‌رضایی، رییس اداره دامپزشکی شهرستان گراش گفت: «طی سفر دکتر مهندس، مدیر کل دام‌پزشکی استان فارس به شهرستان گراش و پیگیری فرمانداری یک نفر نیرو دکتر دامپزشک برای گراش تامین شده است که از خرداد ماه سال جاری کار خود را شروع و در هفته، دو روز به ارد خواهد رفت.»

farmandari

در برنامه‌ای دیگر به مناسبت گرامی‌داشت هفته‌ی مهدویت، اداره‌ی دامپزشکی شهرستان با مشارکت کانون مهدویت اقدام به واکسیناسیون احشام بر علیه بیماری تب برفکی کرد. پخش بسته‌های شیرینی بین دامداران در راستای حفظ و کرامت دهه مهدویت از نکات قابل توجه این برنامه بود. کانون مهدویت شهرستان تامین شیرینی برای این مراسم را برعهده گرفت.

dampezeshki4

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 256 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:20

هفت برکه (گریشنا): با موفقیت مجتبی فردفانی، جوان قرآنی شهرستان گراش در مسابقات بین‌المللی قرآن، گروه‌ها و افراد مختلفی از سراسر کشور طی پیامی تبریک خود را به گوش او و همشهریانش می‌رسانند. این پیام‌های تبریک در این پست منتشر می‌شود. با انتشار هر پیام این پست تکمیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان لارستان: در پی موفقیت «مجتبی فردفانی» جوان قرآنی شهرستان گراش و نماینده کشورمان در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل قرآن، موحدی، رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان پیام تبریکی خطاب به این جوان شایسته صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای مجتبی فردفانی؛ حافظ گرانقدر کلام الله وحی

با سلام و عرض ادب

بدین‌وسیله موفقیت ارزشمند شما در کسب رتبه نخستِ بخش «حفظ کل» در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران را به شما فرهیخته قرآنی و جوان برومند تبریک می‌گویم و از درگاه پروردگار آرزوی سلامتی و تداوم توفیق‌تان دارم.

این موفقیت معنوی و درخشان، قطعًا افتخاری بزرگ برای ایران عزیز اسلامی‌مان، مردم مؤمن استان فارس، منطقه لارستان بزرگ و زادگاه‌تان شهر و شهرستان گراش است. امید است در کنار تمسک به این کتاب انسان‌ساز و عمل به آیات حیات‌بخش آن، برای ما مسئولان و خدمتگزاران نیز دعا کنید که در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مردم شریف و قرآنی، و آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدای عزیز موفق باشیم؛ و بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را به‌ویژه در زمینه مسائل قرآنی و مذهبی تحقق بخشیم.

یعقوب موحدی- رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان

احمد ده بزرگی شاعر مطرح کشوری نیز با فرستادن پیغامی به مصطفی کارگر شاعر خوش‌نام شهرستان گراش این افتخارآفرینی را تبریک گفت.

متن این پیام را با هم می‌خوانیم:

آقای مصطفی کارگرعزیزم

به پای رحل چون پامی گذارد
قدم بردیده مامی گذارد
سرش نازم که هنگام قرایت
جهان راپشت سرجامی گذارد

سلام بنده راخدمت سرورم مجتبی فردفانی برسانید.بگویید من افتخار می‌کنم که استانم یعنی فارس علم‌افراز قرآن واهل‌بیت(س) است. دست همه مردم گراش را که درطول تاریخ فخرآفرین بودند و خواهندبود را می‌بوسم و تقاضایم ازمردم خوب گراش این است که برای این قاری بین‌المللی کم نگذارید. بزرگداشت او یعنی بزرگداشت قرآن، بزرگداشت او یعنی برافراشتن علم عاشورایی گراش سربلند، بزرگداشت او یعنی بیمه کردن جوانان منطقه، بزرگداشت او یعنی نابودی وهابیت کفراندیش، من همیشه گراش را دوست داشته‌ام و این گفته را به شهادت دوستان ثابت کرده‌ام.

الهی بحق صاحب این روز که متعلق به حضرت علی اکبر(ع) است همه جوانان گراش که ریشه درتاریخ تشیع دارند پیرو راه مجتبی باشند.
آمین یارب العالمین

احمدده بزرگی

fardfani7

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 248 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:20

هفت برکه(گریشنا): به مناسبت ایام سعید نیمه شعبان حوزه علمیه برادران گراش نمایشگاهی با موضوع مهدویت برگزار می‌کند.

این نمایشگاه تا پانزدهم شعبان از ساعت ۲۰ الی ۲۳ در مکان حوزه عمیه برادران گراش برپا است. غرفه‌های شهید مدافع حرم، پخش کلیپ، مهدویت، کتاب، ایستگاه بلوتوث، فضای مجازی، اینترنت صلواتی و بازی دارت، نقاشی، بازی مار و پله  از بخش‌های این نمایشگاه است. از سوی برگزارکنندگان جوایز نفیسی برای مسابقه دارت رده بزرگسال و جوایز نفیس نقاشی و مارپله برای خردسالان در نظر گرفته شده است.

mahdavi1

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 258 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:06

هفت برکه (گریشنا): سالمندانی که تاکنون توفیق زیارت مشهد را پیدا نکرده بودند در قالب کاروان ولایت با یاری خیرین و کمیته امداد گراش «مشهدی» شدند.

به گزارش  نادر افشار، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گراش: کمیته امداد امام خمینی(ره) طی اقدامی خداپسندانه افراد سالمند و تحت پوشش که تا کنون به مشهدالرضا مشرف نشده بودند را شناسایی کرد و در نهایت چهل نفر را با حمایت خیرین و به سرپرستی علی اکبر نوبهار، کارشناس حمایت کمیته امداد به مشهد‌الرضا اعزام کرد.

رستم پور، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)، جعفرزاده، معاون واحدفرهنگی، اتمام، معاون امور مالی و عبدالهی، معاون مشارکت‌های مردمی و صدقات به همراه دیگر واحدهای کمیته امداد نقش به سزایی در اعزام این کاروان داشتند.

karevan velayahat1

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 204 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:06

هفت برکه (گریشنا): همایش ازدواج سالم در جوانان با حضور دکتر سید محمود انوشه در سالن آمفی تاتر دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، این برنامه با موضوع همسرگزینی و تحکیم بنیان خانواده بیست و هفتم اردیبهشت ماه برگزار شد اما به دلیل کمبود ظرفیت صندلی سالن بسیاری از علاقه‌مندان به شرکت در این همایش پشت درهای بسته ماندند.معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی  گراش و فرهنگ‌سرای علوم پزشکی در اجرای مراسم نقش داشتند.

حجت الاسلام برفر ضمن خوش آمدگویی، از حضور گسترده‌ی مردم در مراسم قدردانی کرد. دکتر انوشه از مباحثی از جمله معیارهای صحیح همسرگزینی، چگونگی انتخاب همسر و عوامل اساسی در تحکیم بنیان خانواده سخن گفت.

اجرای تئاتر، موسیقی زنده و مسابقه از برنامه‌های دیگر این همایش بود.

در پایان از خیرین فعال در امر ازدواج که معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی گراش را در راه اندازی انجمن مهر ازدواج حضرت علی اکبر(ع) ویژه دانشجویان و کارکنان یاری کردند، تقدیر  و به زوج‌های جوان دانشجو به رسم یادبود هدایایی اهدا شد.

anushe3

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 236 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:31

هفت برکه(گریشنا): مجتبی فردفانی بعد از کسب عنوان نخست در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در محضر مقام معظم رهبری تلاوت خواهد کرد. برخی از همشهریان گراشی او با پیام «سلام ما را به رهبر برسان» به استقبال این دیدار رفتند. فردفانی بعد از پایان مسابقات در گفتگو خبرگزاری ایکنا از همشهریان و خانواده‌اش بابت حمایت‌‌شان تشکر کرد.

مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم عصر سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی تهران برگزار شد.

تشکر از همشهریان، خانواده و همسر

مجتبی فردفانی، رتبه اول رشته حفظ سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در گفت‌ و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تلاوت خود در مرحله فینال این دوره از مسابقات گفت:« من با توجه به اجرایی که در مرحله مقدماتی داشتم از نظر صوت و لحن، تجوید و وقف و ابتدا خیلی خوب بود و اساتیدی که با ما تماس داشتند تأیید کردند اما در حسن حفظ با توجه به خستگی که داشتم و چند ساعتی بازار رفتیم در حسن حفظ مشکل پیدا کردم اما به دوستان گفتم که در مرحله فینال جبران می‌کنم.»

وی افزود:« امروز در مرحله فینال توانستم یک حسن حفظ بدون اشکال داشته باشم ضمن اینکه از نظر صوت و لحن، تجوید و وقف و ابتدا هم تلاوت خوبی داشتم و توانستم چندین نغمه را اجرا کنم.»

فردفانی با بیان اینکه امروز تلاوت خوبی ارائه کردم، گفت:« قبل از تلاوت به ائمه اطهار (ع) و حضرت زهرا (س) و امام رضا(ع) توسل کردم و خدا را شکر توانستم تلاوت شایسته‌ای داشته باشم.»

وی ادامه داد:« در این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های گذشته حافظان خیلی خوبی حضور داشتند و از سطح بالایی برخوردار بودند به‌خصوص در حسن حفظ اما با توجه به اینکه من حسن حفظ را کامل خواندم احتمال می دادم که اول باشم چرا‌که رقبایم از نظر وقف و ابتدا خیلی مشکل داشتند و از نظر صوت و لحن و تجوید هم متوسط بودند.»

رتبه اول رشته حفظ سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عنوان کرد: «خوشحالم که به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران توانستم این رتبه را کسب کنم و دغدغه‌ام این بود که تمام توان خود را برای تلاوت در مرحله فینال بگذارم و می‌دانستم که مردم هم انتظار دارند نماینده ایران یک تلاوت خیلی فاخر ارائه دهد.»

فردفانی در پایان گفت:« باید تشکر کنم از کسانی که در کنار من بودند و به یاد من بودند از همشهریان، خانواده و همسرم تشکر می‌کنم که این روزها در کنار من بودند.»

۴

نتایج نهایی دوره ۳۳ مسابقات بین‌المللی قرآن

از سوی هیات داوران نتایج سی وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته‌های حفظ کل و قرائت اعلام شد. در هر سه بخش مسابقات شرکت‌کنندگان ایرانی به عنوان برتر دست یافتند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیین اختتامیه سی وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ساعاتی پیش با مداحی یکی از مداحان اهل بیت(ع) و تلاوت آیانی از قرآن کریم توسط سیدجواد کاشفی آغاز شد.

در این مراسم شخصیت‌های لشگری و کشوری و همچنین شرکت کنندگان این دوره از مسابقات حضور داشتند. گروه تواشیح و مدیحه سرایی اهل بیت(ع) نیز در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات به ارائه برنامه پرداختند.

به گزارش ایسنا، هیات داوران سی وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران نتایج نهایی مسابقات در رشته حفظ کل و قرائت اعلام کرد که در این دوره از مسابقات نیز شرکت کنندگانی از ایران نیز توانستند عناوین برتر مسابقات را از آن خود کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اسامی نفرات در رشته حفظ کل قرآن کریم به ترتیب از نفر اول تا پنجم به شرح ذیل است:

در رشته حفظ کل

– مجتبی فردفانی از ایران

– عبدالعزیز احمد از مصر

– محمدعلی عبدالله از استرالیا

– خالد سنکری از ساحل عاج

– محمد طاها حسن از نیجریه

اسامی نفرات برتر در رشته قرائت قرآن به ترتیب از نفر اول تا پنجم به شرح ذیل است:

– حامد ولیزاده از ایران

– محمد جاوید اکبری از افغانستان

– بحرالدین سعید از اندونزی

– سیدعباس علی از آلمان

– مصطفی علی از هلند

در رشته حفظ کل روشندلان

– عبدالغفور جوهرچی از ایران

– آهمت ساریکایا از ترکیه

– صابرین محمد زعیبی از تونس

گفتنی است این دوره از مسابقات از روز پنجشنبه با رقابت حافظان و قاریان ۷۵ کشور جهان در مصلی امام خمینی آغاز شد. از جمله برنامه های این دوره از مسابقات حضور خانواده های شهدای قرآنی و همچنین برپایی همایش تجلیل از فعال قرآنی بوده است. شعار این دوره از مسابقات «یک امت یک کتاب» بود. همچنین برای هر روزی از مسابقات از سوی ستاد برگزاری این دوره از مسابقات یک نامی در جهت بهره بیشتر از مسابقات در نظر گرفته شده بود.

به گزارش کانال تلگرام مجمع‌القرآن گراش یک جلد قرآن نفیس، تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نفرات برتر این دوره از مسابقاتاست. میهمانان و شرکت‌کنندگان سی‌وسومین دوره مسابقات قرآن طبق روال دوره‌های گذشته، صبح فردا، چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 226 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:17

هفت برکه (گریشنا): مجتبی فردفانی رتبه نخست رشته حفظ سی‌ و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع‌القرآن فاطمیون گراش، فردفانی به عنوان نماینده‌ی کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات حضور داشت. بعد از شنیدن پیروزی او در مقابل رقبای قرآنی‌اش از کشور‌های مختلف، علاوه بر همشهریان گراشی، هم‌وطنان نیز این موفقیت را به هم تبریک می‌گویند.

محمدعلی عبدالله از استرالیا، عبدالعزیز احمد از مصر، محمد طاهر حسن از نیجر، محمد شریف از بنگلادش، عبدالله یوسف اسماعیل از کنیا، خالد سنکری از ساحل عاج و مجتبی فردفانی از ایران افرادی بودند که به مرحله‌ی نهایی راه یافتند. در این مرحله نیز فردفانی با پاسخ به سه سوال داوران و ارایه محفوظات خود موفق شد برتری‌اش را نسبت به رقیبانش ثابت کند و رتبه‌ی نخست را به دست آورد. بعد از او نمایندگان مصر و استرالیا مقام‌‌های بعدی را کسب کردند.

این مسابقه در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد و دانشجویان گراشی دانشگاه‌های تهران نیز برای دیدن و پیگیری این رقابت‌ها در صحن اصلی مسابقه بین‌المللی قرآن کریم حضور داشتند.

گفت‌وگوی فردفانی با شبکه‌ها و رسانه‌های سراسری و گزارش لحظه به لحظه‌ی رقابت‌ها و فیلم تلاوت قرآن کریم او را می‌توانید از کانال تلگرام مجمع‌القرآن فاطمیون دنبال کنید.

فردفانی با تشویق و کمک خانواده‌‌اش در سال تحصیلی ۸۵ – ۸۶ با ثبت‌ نام در موسسه فرهنگی بیت‌ الاحزان حضرت زهرا (س) شهرستان استهبان فارس موفق به حفظ کل قرآن کریم شد.

کسب مقام نخست مسابقات دانش‌آموزی استانی در دوران دبیرستان که در مشهد مقدس برگزار شد؛ کسب رتبه نخست در رشته قرائت (تحقیق) در مسابقات کشوری هلال‌احمر به میزبانی اصفهان؛ حضور در مسابقات سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه که از معتبرترین مسابقات کشوری است در سال ۹۱؛ و کسب مقام دوم در رشته حفظ ۲۰ جزء مسابقات در شهرستان ساری، استان مازندران، و کسب رتبه نخست در این مسابقه در سال ۹۲؛ حضور در مسابقات بین‌المللی الهاشمی کشور اردن به عنوان نماینده جمهوری اسلامی از سوی شورای عالی قرآن؛ شرکت در مسابقات کشوری دانشجویی در میبد یزد و کسب مقام اول در رشته‌ی حفظ بیست جزء، رتبه نخست حفظ کل قرآن مجید؛ شرکت در مسابقات اذان به منظور پخش از شبکه هامون (سیمای مرکز زاهدان) و کسب مقام نخست در این مسابقه؛ مقام اول حفظ بیست جزء مسابقات کشوری دانشجویی در شهر مقدس قم؛ مقام اول در حفظ کل کلام‌الله مجید در پنجمین دوره مسابقات دانشجویی کشوری به میزبانی گراش؛ راه‌یابی به مسابقات جشنواره‌ای کشور در آبان ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم و معارف قرآنی قم؛ مقام نخست مسابقات دانشجویان بسیجی خراسان رضوی؛ و رتبه اول حفظ مسابقات دانشجویی کشور را می‌توان در کارنامه‌ی پر بار و در لیست موفقیت‌های فردفانی دید.

۴

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 221 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:58

هفت برکه (گریشنا): مجتمع آموزش عالی لارستان (دانشگاه دولتی) در نظر دارد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد لارستان و کلیه انجمن‌های عکاس فعال نواحی, کتاب مجموعه عکس جاذبه‌های لارستان (از نگاه عکاسان منطقه) را چاپ و منتشر کند.

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزش عالی لارستان: هدف از تالیف این کتاب گردآوری زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری منطقه لارستان در قالب یک کتاب نفیس و با کیفیت است.
این جاذبه‌ها به طور کلی می‌تواند شامل آثار تاریخی و میراث فرهنگی، طبیعت، زیبایی‌های شهری، صنایع دستی، مردم شناسی و هر آن چیزی باشد که بتوان آن را به عنوان جاذبه گردشگری در قالب یک عکس زیبا به تصویر کشید. برای مولفین این کتاب, زیبایی و چشم‌نوازی عکس بر جنبه استنادی آن ارجحیت دارد.
در مرحله اول عکاسان محترم لازم است عکس های واجد شرایط خود را با کیفیت حداقل ۷۰۰ پیکسل (در عرض یا ارتفاع) به همراه نام و شماره تماس خود به ایمیل دبیرخانه به آدرس[email protected] و یا به شماره ۰۹۲۱۷۹۴۴۸۶۳ از طریق تلگرام ارسال نمایند.
پس از انتخاب عکس‌های واجد شرایط, از طرف دبیرخانه با شما تماس گرفته خواهد شد تا عکس را با کیفیت بالا ارسال نمایید و حق التالیف خود را دریافت نمایید.
در نهایت عکس‌های تایید شده با نام عکاس و توضیحات مختصر درباره آن عکس در قالب یک مجموعه نفیس، چاپ و در تیراژ بالا منتشر خواهد شد.

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 251 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:41

هفت برکه (گریشنا): با مشارکت صدو پنجاه میلیون ریالی یکی از خیرین در طرح رضوان، ۶ فرزند یتیم و بی‌سرپرست، صاحب سرپناه شدند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد گراش: رستم‌پور با اعلام این خبر افزود؛ هدف از اجرای طرح رضوان جذب مشارکت خیرین برای تأمین، ساخت و تعمیر مسکن محرومان و نیازمندان جامعه بوده و کمیته امداد با هدف خدمات‌رسانی بهتر به مددجویان زیرپوشش این طرح را اجرا و کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کند.

این مبلغ ۱۵۰ میلیون ریالی، اهدایی یکی از خیرین محلی برای تکمیل مسکن نیمه ساز ۶ فرزند یتیم فاقد پدر و مادر با همکاری کمیته امداد جذب و در جهت تکمیل مسکن هزینه شد که در دهه مهدویت از آن بهره‌برداری خواهد شد.

او در پایان با تقدیر از مردم نیک اندیش گراش بیان داشت:«خیران نیکوکار این شهرستان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را در راستای تأمین مسکن مددجویان نیازمند در قالب طرح رضوان به این نهاد تحویل دهند. شماره حساب سیبا، بانک ملی به شماره حساب ۰۱۰۵۶۷۶۴۴۳۰۰۸ برای مشارکت نقدی خیرین در طرح رضوان در نظر گرفته شده است.

kometeh

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 223 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:41

هفت‌برکه: محمدامین نوبهار دبیر تحریریه نشریه هیمه و از دانشجویان گراشی دانشگاه شهید شهید چمران اهواز بعد از قهرمانی تیم استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال یادداشتی نوشت. این یادداشت در سایت پرمخاطب ورزش ۳ بازنشر شد. خواندن این یادداشت زیبا را به شما توصیه می‌کنیم. (+)

اول

دقیقه ۸۲ که رامین رضاییان می‌رود پشت توپ برای زدن پنالتی و از آن‌ور راه‌آهنی‌ها مشغول مذاکره با کمک داورند که اشتباه داور را به او بقوبلانند، من هنگ می‌کنم. چه کسی باید قهرمان شود؟ پرسپولیس تمام نشدنی یا استقلال خوزستان که معلوم نیست از کجا پیدا شده؟
می‌شمرم. تقریبا همه‌ی پسرهای خانواده… همه‌ی هم‌خانه‌ها به جز مهدی… عمو میثم که دم غروب‌هایی بردِ پرسپولیس با موتور سی‌جی قرمزش دوره می‌افتد در یک‌دانه خیابان اصلی شهر و بوق بوق می‌کند و پارچه‌ی سرخ منقش به هشت آتشینش را به مردم نشان می‌دهد… کتابدارهای کتابخانه‌ی مرکزی که چقدر خوب و با حوصله گرد و خاکِ روی رمان‌های تاریخی را کنار می‌زنند… فریبا که شنیده‌ام چقدر دوست دارد تیم فوتسال زنان شهرش به قهرمانی برسد و با چه ذوقی بازی‌های پرسپولیس را در خانه نگاه می‌کند و هرچقدر لذت در ورزشگاه بودن را نچشیده اما از همه‌ی ما پسرها فوتبالی‌تر است -و  همه و همه… پرسپولیسی هستند.
می‌شمرم. همه‌ی هواداران پرسپولیس را در ذهنم می‌شمرم و می‌بینم چقدر زیادند آدم‌هایی که بعد از این قهرمانی می‌توانند خوشحال باشند… فکر می‌کنم به پسرِ کاپیتانی که از نیمه‌ی فصل پدرش جاودانه شده در قلب‌ها و فکر می‌کنم به دختر برانکو که امروز به ورزشگاه آمده‌  و حالا –در این دقیقه‌ی ۸۲- در تعلیقی میانه‌ی شادی و غم مانده است.+

دوم
سرچ می‌کنم: «تعداد هواداران پرسپولیس». آمارها غیر معتبرند. هیچ‌کس آمار دقیقی ندارد جز آن نتیجه‌ی نظرسنجی برنامه نود که بر اساس یک مشاهده‌ی خوشه‌ای می‌گوید: ۴۷ درصد فوتبالی‌های ایران، پرسپولیسی‌اند. یعنی با تقریب خوبی می‌کند نصف جمعیت بالغ ایران. از این‌ها گذشته. من خودم یک پرسپولیسی‌ام؛ از وقتی چشم باز کرده‌ام در جمع‌های پرسپولیسی -که نمی‌دانم روی چه قاعده‌ای آن‌وقت‌ها به آن می‌گفتند: «پیروزی»- بوده‌ام و هرگز دلم نمی‌خواهد سلطان و جادوگر و کریم را در کادر تلویزیون ناراحت ببینم.
پنالتی دقیقه‌ی ۸۲ گل می‌شود و پرسپولیس به بازی برمی‌گردد. سه دقیقه بعد باز یک حمله و باز گل. پرسپولیس حالا در آستانه‌ی دهمین جشن قهرمانی‌اش است و نصف ایران از جمله آن صد و خرده‌ای هزار سرخپوش حاضر در ورزشگاه، از جمله مریم و فریبا و حامد، از جمله هم‌خانه‌های من، امیدوارند. امیدوار به در دست گرفتن جامی که آخرین بار آن را هشت سال پیش لمس کرده‌اند.

سوم
با همه‌ی این حرف‌ها من می‌خواهم چه کسی قهرمان شود؟ می‌دانم سوال بی‌هوده‌ای است و مزه‌ی فوتبال به غیرقابل‌پیش‌بینی بودن‌اش است. اما واقعا ته دلم دوست دارم چه کسی قهرمان شود؟
من یک پرسپولیسیِ ساکن خوزستانم. چهارسال از تجربه‌های جوانی‌ام را در قشلاق خوزستان گذرانده‌ام و نان و نمک و گرد و غبار این‌جا را چشیده‌ام. وقتی با حضرتِ دوست، پشت خوابگاه معصومه قدم می‌زدم، زمین‌خاکی‌های بچه‌های قد و نیم‌قد را دیده‌ام و دریپل‌ها و توپ ربودن‌ها را. من بچه‌های سوسنگرد را دیده‌ام که چقدر از بردن نام مثلث طوفانی شهرشان در استقلال خوزستان، از بردن نام حسن بیت‌سعید که حتی خوب فارسی حرف نمی‌زند و زبان توپ را بیشتر می‌داند، به خود می‌بالند.
دوست دارم چه کسی خوشحال باشد؟ این سوال بهتری است. بچه‌های رودزرد که تنها اسطوره‌ی همشهری‌شان عبدالله ویسی است و حالا دورترین‌ها را هم ممکن می‌بینند یا همه‌ی مردم دیگر ایران که اصلا نمی‌دانند رودزرد کجاست و دل بسته‌اند به بازیکن‌های میلیاردی؟
هیچ‌کس نمی‌داند آخر فوتبال چه می‌شود. این شوخی جادویی فوتبال است که استقلال خوزستان را می‌نشاند کنار لسترسیتی تا یک‌بار دیگر در گوش همه‌ی ناامیدهای جهان فریاد بزند: فقط «غیرممکن» غیرممکنه!

استقلال خوزستان

ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 277 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:15

هفت برکه(گریشنا): نقاشان مسابقه نقاشی نقش موعود در دور دوم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار هفت برکه: بیست و چهارم اردیبهشت ماه مسابقه نقاشی با موضوع “نقش موعود” در حسینیه حضرت ولی عصر(عج) بین صد و شصت کودک شرکت کننده برگزار شد.

از بین صد و شصت اثر کشیده شده شصت نقاشی انتخاب شد که قرار است روز جمعه سی و یکم اردیبهشت ماه در دور دوم به رقابت بپرازند.

این مسابقه با همکاری کانون روایت آفتاب و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گراش برگزار می‌شود.

mahdaviat1

اسامی افرادی که به دور دوم این مسابقه دعوت شده‌اند به شرح زیر است.

فاطمه کامیابحدیث رنجبرسجاد عظیمی
امین شیخیزهرا عباس‌زادهسارا اقبال‌نژاد
سیما همتیزهرا کاظمیزینب میمندی
سارا کامیابزهرا پورشمسیاسماء سادات معصومی
آیناز قاسمیزهرا کریم‌زادهراحله شادی
فاطمه نارمندصدیقه هوشیاراسماء افشار
یگانه غلامیریحانه عسکرییلدا بازرگانی
فاطمه دمسازاسما سلمانیمریم سلیمی
فاطمه مهیاییریحانه دهنویاسماء دارا
کوثر اخگریانفاطمه حقارتسارا امانی
فاطمه آذر افروزالهه جعفریریحانه زین‌الدینی
غزل فتاحیفاطمه هوشیارهانیه بهمن‌پور
مریم انصاریملیکا دالونداسماء قامت
فاطمه شیخیحنانه خواجینازنین شفیق
اسما سالاریسارا اسدیفاطمه فقیهی
هانیه فیوضاتفاطمه کشاورزفاطمه خدمتی
زهرا میرزاییمعصومه جهانیاندنیا بیات
مریم فرجیفاطمه عباس‌پورفاطمه دهنوی
اطهر عظیمیصدیقه جعفریفاطمه درویشی
هانیه حسین‌شیریزهرا میمندیشکوفه فارسی
ارسال مطلب به دوستان ارسال مطلب به دوستان Print This Post Print This Post

اخبار گراشی ها...
ما را در سایت اخبار گراشی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان gerashnews بازدید : 249 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:16